Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

ΕΙΚΟΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ - ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΙΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Ἡ εἰκοστή πρώτη συνάντησις τῆς Ὀρθοδόξου Κατηχητικῆς Σχολῆς συνδιάσθηκε μέ τόν Πανηγυρικό Ἑσπερινό τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας (28η Φεβρουαρίου/13η Μαρτίου τ.ἔ. 2011) καί τήν ἐκδήλωση πρός τιμήν τῆς Ἁγίας Ὀρθοδόξου Πίστεως καί τῆς νίκης τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας κατά τῶν παντοειδῶν αἱρέσεων, ἡ ὁποία συνηθίζεται κατά τήν ἡμέρα αὐτή. Τό πρωΐ τῆς Κυριακῆς τελέσθηκε ἡ Θεία Λειτουργία, ἀναγνώσθηκε τό Συνοδικό τῆς Ὀρθοδοξίας καί ἔγινε λιτάνευσις τῶν Ἱερῶν Εἰκόνων σέ ὅλους τούς ναούς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως (ἡ φωτογραφία δεξιά ἀπό τόν Ἱ. Ν. ἁγ. Σπυρίδωνος Καρέας, ὅπου ἱερούργησε ὁ Σεβ. Μητροπολίτης κ. Κήρυκος, βοηθούμενος ὑπό τοῦ πολιοῦ Πρωθιερέως π. Θωμᾶ Κοντογιάννη. Δεξιά ἀπό τόν Ἱ. Ν. ἁγ. Δημητρίου Ἀχαρνῶν, ὅπου ἱερούργησε ὁ Ἱερεύς π. Ἀνδρέας Σίντνιεβ).
Ἡ ἑσπερινή πανηγυρική ἐκδήλωσις φιλοξενήθηκε στόν Ἱ. Ν. ἁγ. Δημητρίου. Μετά τόν πανηγυρικό Ἑσπερινό, παρουσίᾳ πυκνοῦ ἀκροατηρίου, ὁ Σεβ. Μητροπολίτης κ. Κήρυκος καί ὁ Θεολόγος Καθηγητής κ. Ἐλευθέριος Γκουτζίδης, ἀνέπτυξαν θέματα Ὀρθοδόξου Ὁμολογίας - Ἐκκλησιολογίας καί ἐνημέρωσαν τούς παρισταμένους ἐπί συγχρόνων ἐκκλησιαστικῶν προβλημάτων. (Οἱ τρεῖς δημοσιευόμενες φωτογραφίες ἀπό τήν ἑσπερινήν ἐκδήλωσιν).

Στήν συνέχεια δημοσιεύουμε δύο χαρακτηριστικά ἀποσπάσματα ἀπό κείμενο τοῦ Πρωτ. Γ. Μεταλληνοῦ, Ὁμοτίμου Καθηγητοῦ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, σχετικά μέ τό Συνοδικό τῆς Ὀρθοδοξίας καί τήν ἀνάγκη τῶν συγχρόνων Ὀρθοδόξων νά εἷναι ἐνημερωμένοι ἐπί τῶν συγχρόνων ὁμολογιακῶν - ἐκκλησιολογικῶν προβλημάτων:

"...Το Συνοδικό είναι η συνέχεια του Συμβόλου της Πίστεως. Άρχισε να συντάσσεται στην Σύνοδο του 843, που έγινε η αναστήλωση των Αγίων Εικόνων και ολοκληρώθηκε τον 14ον αι., στην εποχή του Αγ. Γρηγορίου του Παλαμά, περι­λαμβάνοντας και όλες τις μεταγενέστερες, μετά το 843, αιρέσεις. Το Συνοδικό της Ορθοδοξίας είναι προέκταση, επέκταση του Συμβόλου της Πίστεως. Ο μακαρίτης ο Κοραής, ο οποίος θέλησε να διαμορφώσει όλον τον Ελληνικό βίο, έλεγε: «Δέχο­μαι το Σύμβολο της Πίστεως, άρα είμαι Ορθόδοξος»! Αλλά και οι Προτεστάντες και οι Παπικοί, έστω με την μικρή αλλαγή, που έχει μεγάλη σημασία βέβαια, του Filioque, το ίδιο Σύμβο­λο δέχονται. Εκείνο που χαρακτηρίζει την Ορθοδοξία είναι η συνέχεια του Συμβόλου της Πίστεως και σ' αυτήν ανήκει το κείμενο του Συνοδικού της Ορθοδοξίας...

...Θα μου επιτρέψετε, μιλώντας για θεολογικά θέματα να πω ότι είναι υπόθεση όχι επαγγελματιών της Θεολογίας, αλλά είναι υπόθεση όλου του Σώματος, όπως η Πίστις μας τον 19ο αι. ήταν υπόθεση και του αγραμμάτου – σχολικά - Μακρυγιάννη. Χριστιανός Ορθόδοξος, ο οποίος δεν ζητεί να ενημερωθεί και να κατανοήσει τα προβλήματα της Πίστεως, δεν είναι Ορθόδοξος. Γι' αυτό διάφοροι χώροι που παρουσιάζονται ως Ορθόδοξοι από τον 19ο αι. μέχρι σήμερα, ασχολούνται με ηθικολογικά, με ηθικιστικά προβλήματα και νομίζουν ότι η ενασχόληση με τα δογματικά - λόγω των σφαλμάτων του Μακράκη - θα οδηγήσει σε παρεκτροπές. Όχι αδελφοί μου, με ταπείνωση, με φόβο Θεού και με την στήριξη των Γερόντων, των Πνευματικών μας, πρέπει να επιδιώκουμε να κατανοήσουμε τα θεολογικά προ­βλήματα και τη σημασία τους...".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου